VEELGESTELDE VRAGEN

  • ALGEMEEN
    • Wordt de Corporate Kaart overal aanvaard?

      Jazeker, omdat ze worden uitgegeven door Visa en/of Mastercard, zijn ze wereldwijd aanvaard.

    • Zijn er kosten verbonden aan betalingen met de kaart?

      Betalingen binnen de eurozone zijn gratis. Buiten de eurozone geniet u van een heel voordelige wisselkoers. Meer details vindt u in de prijslijsten beschikbaar bij de documenten.

    • Op mijn maandelijkse uitgavenstaat wordt een transactie vermeld die ik niet heb uitgevoerd. Hoe kan ik deze betwisten?

      De betwistingsformulieren per kaart zijn beschikbaar op onze website onder Documenten. U dient het formulier in te vullen, te ondertekenen en terug te sturen naar AirPlus International SA/NV, Keizerinlaan 66, 1000 Brussel, België.

    • Mijn persoonlijke situatie is veranderd (nieuw adres, nieuwe bankrekening, …). Kan ik dat melden?

      Elke wijziging in uw persoonlijke situatie moet onmiddellijk worden gemeld aan onze klantendienst. Via onze contactpagina kunt u de voor u meest geschikte manier om contact met ons op te nemen.

    • Wat moet ik doen in geval van verlies of diefstal van mijn Corporate Card?

      Bel onmiddellijk  +32 (0) 2  400 37 90, 24 uur op 24, 7 dagen per week. Dit is het enige nummer dat u moet gebruiken: uw kaart wordt wereldwijd onmiddellijk elektronisch geblokkeerd. Noteer het dossiernummer dat u krijgt toegewezen en hou het goed bij. Er worden onmiddellijk een nieuwe Corporate Card en geheime code (pincode) aangemaakt en verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is.

    • Waar worden mijn kaart, pincode en uitgavenstaten naartoe gestuurd?

      Afhankelijk van de contractuele overeenkomst met uw werkgever voor een van onze bedrijfsoplossingen, zullen de bedrijfskaart en de pincodecode naar het bedrijfsadres worden gestuurd onder de aandacht van de programmabeheerder of het adres van de kaarthouder zoals geregistreerd in onze systemen. Geniet u van een van onze consumentenoplossingen, dan wordt deze informatie verzonden naar het adres dat vermeld staat op het aanvraagformulier. U ontvangt eerst uw Pincode-code per post, gevolgd door de kaart een paar dagen later. De verklaringen zijn online beschikbaar via MyWebReporting (kosteloos). Als u niet online bent geregistreerd, worden er kosten in rekening gebracht om uw papieren afschriften op uw privé-adres te ontvangen.

    • De vervaldatum nadert. Moet ik een nieuwe Corporate Card bestellen?

      Al onze kaarten vervallen na 5 jaar. Een viertal weken voor de vervaldatum wordt automatisch een nieuwe kaart aangemaakt en verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is. U moet dan de vorige kaart vernietigen.

    • Waar kan ik mijn pincode wijzigen?

      U kan uw pincode wijzigen aan iedere bankautomaat van ING, AXA, Crelan en Argenta, alleen in België. U kan de kantoren van deze banken vinden via de volgende links: ING - AXA - Crelan - Argenta

    • Hoe kan ik de kredietlimiet op mijn Corporate Card verhogen/verlagen? Kan dat definitief of tijdelijk?

      Elke wijziging van de kredietlimiet van uw Corporate Card moet schriftelijk worden ingediend. U kunt een e-mail sturen naar services.be@airplus.com. Zorg ervoor dat u uw naam, klantreferentie (beginnend met CH), vervaldatum vermeldt en of de wijziging permanent of tijdelijk moet zijn (voeg de periode toe). Als u houder bent van een bedrijfskaart met privéaansprakelijkheid, verzoeken we vriendelijk om u een kopie van uw identiteitsbewijs en een bewijs van inkomsten toe te voegen.

      Heeft u dringend een limietverhoging nodig tijdens uw reis in het buitenland? Bel onze klantenservice onmiddellijk op +32 (0) 2 400 37 90.

    • Hoe vraag ik een Corporate Card aan?

      Als u als bedrijf geïnteresseerd bent in een van onze bedrijfsoplossingen, vult u dit contactformulier in.
      Is uw bedrijf al geregistreerd als klant van AirPlus International SA/NV, neem dan contact op met uw programmabeheerder om u aan te melden.

      Geïnteresseerd in een van onze consumentenoplossingen? Voor meer informatie en het aanvraagformulier, selecteert u de kaart van uw keuze: Brussels Airlines Miles & More Mastercard of Mastercard Gold.

    • Hoeveel geld kan ik afhalen?

      Afhankelijk van de contractuele overeenkomst met uw werkgever werd de geldafhaalfunctie geactiveerd of geblokkeerd. Als de functie geactiveerd is, kan u maximaal € 600 per 4 opeenvolgende dagen afhalen aan een geldautomaat of een bankloket. Geldopname in een wisselkantoor is beperkt tot het bedrag van uw kredietlimiet.

    • Hoe activeer ik de domiciliëring/automatische incasso van mijn uitgaven?

      Het SEPA-formulier voor automatische incasso is beschikbaar voor elk type kaart in onze documentsectie. Vul dit document in en stuur het naar:
      AirPlus International SA/NV - Klantenservice, Keizerinlaan 66 Boulevard de l'Impératrice, B-1000 Brussel, België of sepamandates.be@airplus.com

    • Ik ben mijn pincode vergeten of verloren, kan ik een nieuwe krijgen?

      Neem contact op met de klantendienst van BCC Corporate op het telefoonnummer +32 (0) 2 400 37 90 en vraag om een nieuwe geheime code (pincode). Uw nieuwe pincode wordt binnen 5 werkdagen verstuurd naar het adres dat in ons systeem geregistreerd is. Om uw nieuwe pincode te activeren, moet u eerst een transactie uitvoeren in België (geld afhalen of in een winkel) vooraleer u uw kaart in het buitenland kan gebruiken. Vervolgens kan u uw nieuwe pincode veilig gebruiken voor al uw transacties wereldwijd.

    • Ik heb een vraag over mijn uitgavenstaat, waar kan ik hiervoor terecht?

      Op het telefoonnummer +32 2 400 37 90 kan u onze klantendienst alle vragen stellen over uw uitgavenstaat, jaarlijkse kosten, betalingen,... Onze klantendienst kan u ook contacteren via het e-mailadres services.be@airplus.com.

    • Ik heb een e-mail ontvangen waarin naar mijn kredietkaartgegevens worden gevraagd. Wat moet ik doen?

      Regelmatig circuleren er e-mails (zogenaamde 'phishing' e-mails) waarin persoonlijke kredietkaartgegevens worden gevraagd. Reageer NIET op deze e-mails en klik NIET op de link die ze bevatten. AirPlus International SA/NV, Mastercard of Visa vragen NOOIT vertrouwelijke kaartgegevens via e-mail. Als u toch op de link hebt geklikt, bel dan onmiddellijk Card Stop op het nummer +32 (0) 2 400 37 90  om uw kaart te laten blokkeren. Reageer niet op zulke e-mails en meld het aan de Federale Politie via www.ecops.be. Meer informatie over hoe u zich kan beschermen tegen frauduleuze e-mails, vindt u op www.safeinternetbanking.be.

    • Ik wil mijn Corporate Card annuleren. Welke procedure moet ik volgen?

      Corporate Kaart houders die hun kaart willen annuleren, moeten dat aan BCC Corporate meedelen via e-mail services.be@airplus.com. We verzoeken u vriendelijk om uw naam, het klantenreferentienummer (beginnend met CH), de vervaldatum en de reden waarom u de kaart wilt opzeggen te vermelden. Breng ook de programmabeheerder binnen uw bedrijf op de hoogte.

    • Ik heb een vraag betreffende de verzekeringen. Hoe ga ik te werk?

      Voor alle vragen met betrekking tot de verzekeringen die aan uw kaart zijn gekoppeld, raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met onze verzekeringsmaatschappij AIG:
      E: Claims.be@AIG.com - T: +32 (0) 2739 96 50
      Gebruik in uw verzoek het polisnummer: 2040161
      Zij doen het nodige en houden u op de hoogte. De aangifteformulieren voor de verzekering kunnen worden gedownload bij onze Documenten

    • Mijn Corporate Card is beschadigd. Hoe kan ik een nieuwe krijgen?

      Onze klantendienst stuurt u een nieuwe Corporate Card, met hetzelfde kaartnummer als uw beschadigde kaart. Hiervoor zal u een bedrag van € 25 worden aangerekend. U kan onze klantendienst bereiken op het telefoonnummer +32 (0) 2 400 37 90 of via het e-mailadres services.be@airplus.com.

    • Kan ik als programmabeheerder transacties en privé-informatie van de kaarthouders bekijken?

      In overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming kan AirPlus International SA/NV aan programmabeheerders niet langer informatie vrijgeven over Visa/Mastercard Corporate Cards met privé-aansprakelijkheid. Voor alle vragen of wijzigingen moet de kaarthouder zelf met onze klantendienst contact opnemen op het nummer +32 (0)  2 400 37 90 of via e-mail: services.be@airplus.com. 

    • Kan ik als kaarthouder of programmabeheerder toegang krijgen tot een online portaal?

      Als kaarthouder of programmabeheerder kan u toegang krijgen tot 'MyWebreporting', het online portaal van BCC.
      Via deze link komt u terecht bij alle vragen en antwoorden over dit thema.

  • 3D SECURE
    • Wat is 3D Secure?

      De 3D Secure dienst is een internationaal erkende identificatiestandaard voor online betalingen. Het werd opgezet om frauduleuze online transacties te voorkomen en om ervoor te zorgen dat de kaart bij elke betaling door de echte kaarthouder wordt gebruikt.

    • Gebruiken alle e-commerce sites 3D Secure?

      Nee. De beslissing om zich al dan niet aan te sluiten op 3D Secure ligt bij de online handelaars. De Europese PSD2-verordening betekent echter dat steeds meer e-commerce websites gebruik zullen maken van een sterke tweefactorauthenticatie.

    • Is deze 3D Secure service gratis?

      Ja, deze service is gratis en is standaard gekoppeld aan uw door AirPlus International SA/NV uitgegeven kaart.

    • Hoe werkt 3D Secure voor AirPlus International?

      Tijdens een overgangsperiode kunt u bij de online betaling van de transactie met uw VISA- of Mastercard op een handelssite met de 3D Secure-logo's kiezen voor een sterke authenticatie van uw aankoop.

      We raden u sterk aan om uw wachtwoord in te stellen en een sterke authenticatie te kiezen: SMS + statisch wachtwoord. Deze methode versterkt de veiligheid van uw online aankopen en zal in de toekomst onze enige standaard zijn.

      Gebruik deze link om uw wachtwoord in te stellen: https://acs.six-payment-services.com/airplus

      Na de overgangsperiode moet u uw kaart voor de 3D Secure-service activeren met behulp van een activeringscode die u in de mail ontvangt. Het is daarom een goed idee om uw wachtwoord vandaag nog in te stellen om uw leven te vergemakkelijken en uw online transacties veiliger te maken.

      Indien u meerdere kaarten heeft, moet u voor elke kaart een wachtwoord instellen.

    • Hoe valideert u een 3D Secure betaling met uw kaart?

      Wanneer u met uw kaart betaalt op een 3D Secure-handelssite, wordt een tussenscherm weergegeven. U kunt de betaling vervolgens valideren door een sterke authenticatie te selecteren, d.w.z. een code voor éénmalig gebruik die u per sms ontvangt en een statisch wachtwoord dat wij u aanraden om vooraf te definiëren. Op deze manier maakt u direct gebruik van de twee-factor sterke authenticatie die door de Europese regelgeving wordt aanbevolen.

    • Moet ik een nieuw wachtwoord instellen met het nieuwe 3D Secure als ik het eerder heb gebruikt?

      Ja, het is noodzakelijk om een nieuw wachtwoord te definiëren op onze 3D Secure Portal: https://acs.six-payment-services.com/airplus.
      Het wachtwoord dat eerder werd gebruikt voor de implementatie van deze nieuwe authenticatiemethode is achterhaald.

    • Moet ik mijn kaart activeren voor de 3D Secure service?

      Op dit moment is een activatie niet nodig, maar dit wordt over een paar weken wel verplicht. Wij zullen u op tijdig laten weten wanneer dit nieuwe proces in werking treedt.

    • Heeft u geen éénmalige gebruikscode per sms ontvangen op uw mobiele telefoon? Wat kan u doen?

      Controleer eerst de kwaliteit en de dekking van uw mobiele netwerk.

      Als u uw sms-bericht niet binnen enkele minuten hebt ontvangen, start dan uw betalings-/aankooptransactie opnieuw.

      Controleer tot slot ook uw mobiele telefoonnummer en indien dit niet correct is, neem dan contact op met onze klantenservice:
      E: services.BE@airplus.com
      T: +32 (0) 2400 37 90

    • U heeft uw telefoonnummer veranderd, wat kan u doen?

      Neem contact op met onze klantenservice:
      E: services.BE@airplus.com
      T: +32 (0) 2400 37 90

    • U bent uw wachtwoord vergeten of u will uw wachtwoord wijzigen, wat kan u doen?

      U moet een nieuwe herdefiniëren op onze 3D Secure Portal, gebruik de volgende link: https://acs.six-payment-services.com/airplus